PREVIEW
Nieuwsgierig naar de boeken?
Lees alvast één hoofdstuk uit elk van de drie delen.
Download de PDF.
Er zijn vragen die je jezelf vast weleens gesteld hebt op je werk. Of vragen die je hebt opgevangen in je team. Hoe zit dat nu eigenlijk met storytelling en wat is nu die ‘kracht van verhalen’? Wat is design thinking en hoe zit dat met ‘denken met je handen’? Waarom werkt een purpose vaak niet? Wat is het verschil tussen Lean en Agile? Is Scrum meer dan post-it’s plakken? Wat is het verschil tussen zelforganisatie en zelfsturing?
Wat, Waarom en Hoe?
Onder al deze vragen gaan drie hoofdvragen schuil, die elke directeur, manager en teamlid zich regelmatig stelt (of zou moeten stellen):
- Wat doen we eigenlijk? En voor wie?
- Waarom doen we dit ook alweer. En welk Waarom koopt onze klant?
- Hoe doen we wat we doen? En hoeveel speelruimte krijgen we hiervoor?
De LSD boeken geven een antwoord op deze grote vragen op het Wat, Hoe en Waarom in drie verschillende delen. De boeken komen samen in de LSD mindset, maar je kunt ze volledig los van elkaar lezen.
Notendop
De boeken vatten de belangrijkste theorieën, inzichten, ervaringen en meningen samen in drie beknopte boeken. Auteur Gerjon Zomer heeft het voorwerk voor je gedaan (dus je hoeft niet zoals hij meer dan 40 boeken te lezen). Makkelijk toch?!
Door het lezen van de beknopte LSD boeken kun je weer volop meedoen aan het koffieautomaatgeprek. Of het nu gaat over design thinking, lean, agile, zelfsturing of storytelling, jij bent op de hoogte!
Focus op teams
Lean Story Design combineert het beste van storytelling en design thinking met de beginselen van autonomie en wendbaarheid. LSD is een mindset die breed toepasbaar is en focust op het bouwen van krachtige teams als basis voor veerkrachtige organisaties.