Visie
De wereld is VUCA. Althans, zo noemen mensen die de tijdgeest herkennen het. Dit betekent vooral dat de wereld waarin we leven en dingen maken complexer wordt. Met zwarte zwanen en wicket problems: multi-dimensionale problemen waar we ons niet uit kunnen denken.
De complexe wereld vraagt om veerkracht om in te spelen op verandering. Net als in de natuur zijn de winnaars de organisaties die het beste toegerust zijn voor de nieuwe omstandigheden. Daartoe moet álles kloppen: Wat je doet, Waarom je het doet en Hoe je het doet. Winnende teams en organisaties gaan daarom gelijktijdig aan de slag met deze drie dimensies.
Missie
De missie van Lean Story Design is meebouwen aan een wereld waarin de mens weer centraal staat in organisaties. Waar verdiensten en verbinding hand in hand gaan. En waar het veilig is om fouten te maken en hiervan te leren.
Lean Story Design gelooft in de ‘kracht van het collectief’. Door aan de slag te gaan met teams helpen we management, directie en eigenaren in de transitie naar een wendbare organisatie.
Wat we doen
Lean Story Design bouwt aan, en ondersteunt, een community van LSD coaches die teams en organisaties helpen om simultaan te innoveren vanuit het Wat, Waarom en Hoe.
Waarom we dit doen
Lean Story Design bewijst graag dat verbeteren, versnellen en veranderen niet alleen altijd mogelijk is maar ook leuk kan zijn. Het enige vitale ingrediënt hiervoor is nieuwsgierigheid op elk niveau in de organisatie.
Hoe we dit doen
Lean Story Design slaat de brug tussen de traditionele en de zelfsturende evolutionair-cyane organisatie door hands-on en simultaan aan de slag te gaan met storytelling, design thinking en de Lean pijlers veerkracht en autonomie. Door de combinatie van inspireren, experimenteren en optimaliseren helpt Lean Story Design teams en organisaties veerkrachtiger te worden in een complexe wereld, klaar voor een toekomst die al is begonnen.
LSD: beter innoveren en leuker werken